A
Czcionka normalna
A
+
Czcionka większa
A
++
Czcionka największa
Wysoki kontrast
Your browser does not support the video tag.
Strona główna
Tematy
O nas
Mapa
Kontakt
Zacznij wpisywać, aby wyszukać artykuł
Zacznij wpisywać, aby wyszukać artykuł
Strona główna
Tematy
O nas
Mapa
Kontakt
Projektowanie uniwersalne
Ruch
Wzrok
Słuch
Psychika
Dzieci
Dorośli
60+
Kategorie
Ruch
Wzrok
Słuch
Psychika
Dzieci
Dorośli
60+
Czy huśtawki integracyjne mają rację bytu na placach zabaw?
W rozmowach o dostępnych przestrzeniach do zabawy często poruszany jest temat tzw. huśtawek integracyjnych. W katalogach producentów urządzeń na place zabaw, również w tych dostępnych w Polsce, pojawiły się huśtawki, na które może wjechać dziecko poruszające się na wózku.
Place zabaw z perspektywy opiekunów z niepełnosprawnością
Powyżej wymienione zostały zasady, którymi należy kierować się projektując dostępny plac zabaw. W wielu punktach uwzględnieni zostali również opiekunowie z niepełnosprawnością. Warto jednak poświęcić im osobny akapit i zwrócić uwagę na jeszcze kilka aspektów.
Podstawowe zasady projektowania dostępnego placu zabaw
Zaprezentowane poniżej zasady skupiają się na potrzebach dzieci i opiekunów z niepełnosprawnościami, choć tak naprawdę mają zastosowanie przy projektowaniu dowolnego placu zabaw.
Zasady projektowania uniwersalnego a place zabaw
W 1997 r. grupa robocza złożona z architektów, dizajnerów i inżynierów pod przewodnictwem Ronalda Mace'a z Uniwersytetu Stanowego Karoliny Północnej, stworzyła „7 zasad projektowania uniwersalnego” (org. The 7 Principles of Universal Design).
Nie tylko szkoły i place zabaw
Plac zabaw, szkoły i przedszkola to pierwsze skojarzenia, jeśli mówimy o projektowaniu przestrzeni dla dzieci. Ważne jednak jest o wiele szersze spojrzenie.
« Poprzednia
Następna »
Wyświetlono od
1
do
5
spośród
7
wyników
1
2